Обговорення з батьками таких питань:
1. Чим у своїй дитині ви можете пишатися, що ви в ній
виховали самі?
2.
Які
недоліки бачите у вихованні сина чи доньки і як намагаєтесь їх виправити?
3.
Як
допомагаєте дитині у навчальній діяльності?
4.
Чим
займаєтесь з дітьми у вільний час?
5.
Які
позитивні зрушення у вихованні своєї дитини ви помітили останнім часом? Хто зіграв у цьому
провідну роль (батьки, учитель, товариші тощо)?
Обговорення
педагогічної ситуації.
Перед початком
навчального року я вирішив повторити з сином Сергієм дещо з пройденого матеріалу. Диктую
із тогорічного зошита текст: «Одного разу Ігор впіймав велику щуку. Хлопчик
відніс щуку сусідці. Тітка Поля старенька і живе одна».
Написав Сергій і говорить, усміхаючись:
«Який дурний! Впіймав велику щуку і віддав чужій тітці». — «А пам'ятаєш, весною ми з тобою наловили
багато риби і
теж віднесли сусідці Марії Тимофіївні?» — «Так там були одні йоржі і окуні. Мама всі пальці поколола і не захотіла більше чистити решту» ...
Треба признатись, я розгубився. Задав він мені задачку. Виходить, щось
упущено, не помічено ... Ми з сином довго говорили.
Здається, зрозуміли один одного.
1.
Що, на
вашу думку, батько пропустив у вихованні сина?
2.
Про що
б ви поговорили з сином (донькою) в подібній ситуації?
3.
Чи
задавали вам діти подібні питання? Які?
Слово вчителя до батьків.
Слово вчителя до батьків.
Роль
батька у вихованні дітей особлива. Кожній дитині хочеться, щоб її батько був людиною сильною,
справедливою, яскраво виявленою, мав почуття відповідальності. Якби кожен
батько знав і розумів, яку величезну
потребу в ньому відчуває дитина, як вона хоче, щоб поруч був мудрий, мужній мужчина!
З цього приводу В.
Сухомлинський у своєму творі «Слово до батьків» наводить ряд переконливих
прикладів. Ось один із них: «... училися в нашій школі дві подружки-другокласниці. У однієї з
них — Наталі — не було батька.
Коли дівчина була маленькою, вона часто питала в мами, де батько. Мати мовчала,
а одного разу розплакалася... Ставши школяркою, Наталя більше ніколи не питала
про батька.
Наталя виросла. У неї
тепер своя сім'я: чоловік і дві дочки. Пам'ятаю, у день, коли молода мати
вперше привела до школи свою старшу дочку, вона розповіла:
— Ви не уявляєте, як
потрібний був мені в дитинстві батько. Я створила його в своїй уяві. Так легше
було жити. Батька я уявляла добрим,
але суворим, вимогливим. Хотілося, щоб він узяв коли-небудь мій щоденник і сказав: «Ну, що там у
тебе* дочко? ...» Особливо тяжко було, коли я хворіла. Як чекала я, що підійде до ліжка
великий, сильний
мужчина, покладе руку на голову і порадує: «Нічого, дочко, скоро видужаєш ...»
Наше
завдання полягає в тому, щоб у виховній роботі з дітьми спиратися на незаперечність
батьківського авторитету; вчити бачити і відкривати у своєму батькові ті риси,
які створюють неперехідні людські цінності — гордість і гідність сім'ї.
Сухомлинський стверджує, щ пізнання
моральних багатств у власному батькові — незамінні уроки громадянської честі. З цього
приводу можна навести багато прикладів. Коли закінчився навчальний рік, батько сказав Василькові:
— Сьогодні поїдемо на наше з дідусем
поле, синку.
— Хіба у вас є своє поле? — спитав син.
Добиралися
довго: поїздом, автобусом. Нарешті, досягли лісу. Вздовж узлісся побачили широке рівне поле,
на ньому колосилася пшениця.
— Це наше поле, — сказав батько. — Тут твій дідусь бився з фашистами. Вибили вони звідси ворога. На цьому полі — його кров ... Он під тим горбком він лежав
поранений ...А після війни я ще зовсім молодим працював тут з
односельцями, щоб виростити пшеницю
і дати виснаженим війною людям вдосталь хліба.
Замислено, суворо,
зовсім по-новому дивився син на поле, яке досі здавалося йому звичайнісіньким.
Можливо,
саме в цю мить зрозумів хлопець, що означає служити своєму народові. І тут же
побачив у дідусеві і батькові вірних захисників Батьківщини, чесних і працьовитих людей. Якщо
кожний син стане,
як Василько після відвідання такого поля, дивитися на батька закоханими очима,
— не буде місця неслухняності, неповазі.
А ось
другий приклад:
«...
Іде урок. Учителька по черзі запитує першокласників про їх батьків. Діти відповідають, учителька записує.
Почувши запитання про батька, звернене до сусіда по парті, Петрик зблід.
Виявилось,
напередодні, повертаючись зі школи, хлопець зустрів свого батька біля чайної. Схилившись на паркан,
той дивився на дорогу п'яними очима ...
У полі гув трактор,
світило сонце. Світ здавався щасливим і спокійним. Але хіба може бути щасливою хоч одна
людина, поки маленький Петрик плаче над п'яним батьком, а потім, чекаючи
запитання вчительки, обливається холодним потом? Чи завжди ми замислюємося про
те, що в такі хвилини ламається віра маленької людини в усе світле,
радісне...?»
Пам'ятайте,
що дитина щаслива тільки тоді, коли вона вірить. Неслухняність, зухвальство, грубість
— усе це виникає в дитячій поведінці саме в ті моменти, коли ламається віра в
найдорожчу людину — батька.
Якщо говорити про
громадянське обличчя батька, про його здатність стати зразком для дітей, то вимірюється це,
насамперед, обов'язком
бути відповідальним за своїх дітей. А міра синівської слухняності, дисципліни,
у свою чергу, визначається мірою батьківської відповідальності.
Знайте, шановні батьки,
і пам'ятайте, що діти переживають ваше падіння як своє особисте горе, сприймають вашу радість,
як свою. Бережіть дитячу душу і всіляко зміцнюйте віру в людину.
Немає коментарів:
Дописати коментар