вівторок

Батько, як вихователь

Картинки по запросу батько як вихователь
Обговорення з батьками таких питань:
1.   Чим у своїй дитині ви можете пишатися, що ви в ній виховали самі?
2.   Які недоліки бачите у вихованні сина чи доньки і як намагаєтесь їх виправити?
3.   Як допомагаєте дитині у навчальній діяльності?
4.   Чим займаєтесь з дітьми у вільний час?
5.   Які позитивні зрушення у вихованні своєї дитини ви помітили останнім часом? Хто зіграв у цьому провідну роль (батьки, учитель, товариші тощо)?

Обговорення педагогічної ситуації.
Перед початком навчального року я вирішив повторити з сином Сергієм де­що з пройденого матеріалу. Диктую із тогорічного зошита текст: «Одного ра­зу Ігор впіймав велику щуку. Хлопчик відніс щуку сусідці. Тітка Поля старенька і живе одна».
    Написав Сергій і говорить, усміхаючись: «Який дурний! Впіймав велику щуку і віддав чужій тітці». «А пам'ятаєш, весною ми з тобою наловили багато ри­би і теж віднесли сусідці Марії Тимофіївні?» «Так там були одні йоржі і оку­ні. Мама всі пальці поколола і не захотіла більше чистити решту» ... Треба при­знатись, я розгубився. Задав він мені задачку. Виходить, щось упущено, не помі­чено ... Ми з сином довго говорили. Здається, зрозуміли один одного.
1. Що, на вашу думку, батько пропустив у вихованні сина?
2.   Про що б ви поговорили з сином (донькою) в подібній ситуації?
3.   Чи задавали вам діти подібні питання? Які?
Слово вчителя до батьків.
Роль батька у вихованні дітей особлива. Кожній дитині хочеться, щоб її батько був людиною сильною, справедливою, яскраво виявле­ною, мав почуття відповідальності. Якби кожен батько знав і розумів, яку величезну потребу в ньому відчуває дитина, як вона хоче, щоб по­руч був мудрий, мужній мужчина!
З цього приводу В. Сухомлинський у своєму творі «Слово до бать­ків» наводить ряд переконливих прикладів. Ось один із них: «... учили­ся в нашій школі дві подружки-другокласниці. У однієї з них — Ната­лі — не було батька. Коли дівчина була маленькою, вона часто питала в мами, де батько. Мати мовчала, а одного разу розплакалася... Став­ши школяркою, Наталя більше ніколи не питала про батька.
У її подружки Насті були і мати, і батько. Якось прийшла в гості Настя до Наталі й запитала: «Де твій тато?» Дівчині соромно було ска­зати, що в неї немає батька, і вона відповіла: «Мій тато — льотчик. Він літає ... і вдома буває рідко». З грошей, які мати давала на обід, Наталя щодня відкладала по кілька копійок. Одного разу сіла в автобус, по­їхала в місто й купила картуз льотчика ... Коли в щоденнику дівчини з'являлися незадовільні оцінки, вона говорила подружкам: «Ой, а що мені тато мій скаже ...» У цих словах чувся не страх, а гордість ...
Наталя виросла. У неї тепер своя сім'я: чоловік і дві дочки. Пам'я­таю, у день, коли молода мати вперше привела до школи свою старшу дочку, вона розповіла:
— Ви не уявляєте, як потрібний був мені в дитинстві батько. Я створила його в своїй уяві. Так легше було жити. Батька я уявляла до­брим, але суворим, вимогливим. Хотілося, щоб він узяв коли-небудь мій щоденник і сказав: «Ну, що там у тебе* дочко? ...» Особливо тяжко було, коли я хворіла. Як чекала я, що підійде до ліжка великий, силь­ний мужчина, покладе руку на голову і порадує: «Нічого, дочко, скоро видужаєш ...»
Наше завдання полягає в тому, щоб у виховній роботі з дітьми спиратися на незаперечність батьківського авторитету; вчити бачити і відкривати у своєму батькові ті риси, які створюють неперехідні люд­ські цінності — гордість і гідність сім'ї. Сухомлинський стверджує, щ пізнання моральних багатств у власному батькові — незамінні уроки громадянської честі. З цього приводу можна навести багато прикладів. Коли закінчився навчальний рік, батько сказав Василькові:
Сьогодні поїдемо на наше з дідусем поле, синку.
Хіба у вас є своє поле? спитав син.
Добиралися довго: поїздом, автобусом. Нарешті, досягли лісу. Вздовж узлісся побачили широке рівне поле, на ньому колосилася пшениця.
Це наше поле, сказав батько. Тут твій дідусь бився з фашистами. Вибили вони звідси ворога. На цьому полі його кров ... Он під тим горбком він лежав поранений ...А після війни я ще зовсім молодим працював тут з односель­цями, щоб виростити пшеницю і дати виснаженим війною людям вдосталь хліба.
Замислено, суворо, зовсім по-новому дивився син на поле, яке досі здавалося йому звичайнісіньким.
Можливо, саме в цю мить зрозумів хлопець, що означає служити своєму народові. І тут же побачив у дідусеві і батькові вірних захисни­ків Батьківщини, чесних і працьовитих людей. Якщо кожний син ста­не, як Василько після відвідання такого поля, дивитися на батька зако­ханими очима, — не буде місця неслухняності, неповазі.
А ось другий приклад:
«... Іде урок. Учителька по черзі запитує першокласників про їх батьків. Ді­ти відповідають, учителька записує. Почувши запитання про батька, звернене до сусіда по парті, Петрик зблід.
Виявилось, напередодні, повертаючись зі школи, хлопець зустрів свого бать­ка біля чайної. Схилившись на паркан, той дивився на дорогу п'яними очима ...
У полі гув трактор, світило сонце. Світ здавався щасливим і спокійним. Але хіба може бути щасливою хоч одна людина, поки маленький Петрик плаче над п'яним батьком, а потім, чекаючи запитання вчительки, обливається холодним потом? Чи завжди ми замислюємося про те, що в такі хвилини ламається віра маленької людини в усе світле, радісне...?»
Пам'ятайте, що дитина щаслива тільки тоді, коли вона вірить. Не­слухняність, зухвальство, грубість — усе це виникає в дитячій поведін­ці саме в ті моменти, коли ламається віра в найдорожчу людину — ба­тька.
Якщо говорити про громадянське обличчя батька, про його здат­ність стати зразком для дітей, то вимірюється це, насамперед, обов'яз­ком бути відповідальним за своїх дітей. А міра синівської слухняності, дисципліни, у свою чергу, визначається мірою батьківської відпові­дальності.

Знайте, шановні батьки, і пам'ятайте, що діти переживають ваше падіння як своє особисте горе, сприймають вашу радість, як свою. Бе­режіть дитячу душу і всіляко зміцнюйте віру в людину.

Немає коментарів:

Дописати коментар