понеділок

Позитивні та негативні емоції. Причини, які впливають на емоції.

Картинки по запросу емоції дитини

Тема уроку.       Позитивні та негативні емоції. Причини, які впливають на емоції.
Мета уроку.       Ознайомити учнів  з позитивними й негативними емоціями; 
учити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я, вправлятися в умінні шукати вихід із ситуацій, що засмучують; 
розвивати увагу, пам'ять, зв’язне мовлення;
виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття  під час спілкування з іншими людьми.
Тип уроку.  Урок – гра.

Зміст уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
-        Емоції – це душевні переживання, почуття, хвилювання
-       Покажіть за допомогою міміки обличчя радість, злість, захоплення, образу.
ІІІ. Оголошення теми і мети  уроку.
1.Розшифруйте тему уроку
 озиПвніти й тив не гані ціемої
На сьогоднішньому уроці ми помандруємо до Країни Емоцій.
В якій  розглянемо наші  відчуття,  переживання та їх значення для нашого здоров’я. Будемо вчитись розпізнавати свої почуття та висловлювати їх. Це нам потрібно, щоб не принести шкоди своєму здоров’ю та здоров’ю оточуючих. А також будемо зображувати мімікою і жестами відповідний настрій.
А допомагати подорожувати нам  будуть  помічники -  наші органи чуття.
Пригадаємо їх назви , відгадавши загадки.
Сюди-туди повертає,
Хропе, сопе, часом чхає . (Ніс)
 (На дошці плакат з намальованими органами чуття)
***
Двоє дивляться,
одне говорить,
а двоє слухають.
/Очі, вуха, язик/
- Що ми відчуваємо  цими органами? (Нюхаємо, смакуємо, бачимо, чуємо)
- Які відчуття можуть викликати у нас ці органи? (задоволення, радості, насолоди, смутку, образи,  печалі, сліз
- Якщо відчуття приємні – людина почувається якою… ? (веселою, задоволеною).
- А якщо неприємні?  (засмученою, сумною).
2. «Мозковий штурм»
- Уявіть, що ви заблукали в лісі. І раптом побачили три дороги.
                          Ліс
І дорога.Праворуч підеш – багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.
ІІ дорога. Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.
ІІІ дорога. Лрямо підеш – нічого не знайдеш, а здоров’я збережеш.
-Який ваш вибір?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Л.М.Толстой писав
Людина повинна бути завжди радісною. Якщо радість закінчується, шукай, у чому причина.
2. Розповідь учителя про різновиди емоцій
- Людина завжди певним чином реагує  на все, що її оточує,  і що вона здійснює сама,  а виражає  свої почуття емоцією, яка з’являється на її обличчі.
Емоції супроводжують нас усе життя. -----В новонародженої дитини емоції охоплюють  хвилювання  через почуття голоду і мокрої пелюшки та  спокою від близькості мами та її серцебиття, теплої, сухої пелюшки, почуття ситості.
Учневі  вже знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка,  любов до рідних і близьких людей,  насолода  від перегляду мультфільмів.   Відомі  також сум від розлуки з дорогими людьми,  зневага до нечесних вчинків, навіть, на  жаль, злість і страх.

Тому емоції розділились на позитивні, які допомагають зберегти здоров’я  (радість, упевненість, сором’язливість, веселість,  захоплення,  спокійність) та …
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
… негативні, які викликають поганий настрій (страх, злість, смуток, незадоволення,  недовірливість), спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров'я.
Робота з підручником с. 59 (розділи емоції)
2.     Вплив негативних емоцій на здоровя людини у дослідженнях учених
(надруковано, читають діти)ст..19
3. Бесіда про важливість позитивних емоцій для здоров'я людини               
- Як ви думаєте, які емоції  потрібні людині, її здоров’ю? ( позитивні)
- Дуже важливо, щоб кожній ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою.
4. Гра  «Дружба починається з посмішки»            
- У кожного з вас є рідні та друзі.
- Хто твій друг?
- Як ви думаєте, з чого починається дружба? Пісня «Улыбка» (з посмішки)
- Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулася - подарувала посмішку, і вам стало приємно.
- Діти, станьте в коло, візьміться за руки та подаруйте один одному посмішку. (Тренінг під музичний супровід «Улыбка»)
- Але щоб кожному стало ще приємніше, треба говорити компліменти, щоб у класі владарювали позитивні емоції, а ви набралися здоров’я.
5.  Гра  «Компліменти»           
- Зробити комплімент - це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось добре.
(Роблю приклад компліменту:  ти така весела, радісна, красива, з гарною з)
- Діти, хто бажає зробити комплімент?
- Тобі приємно? Тоді скажи «Мені дуже приємно».
- Не забувайте, що компліменти робляться з посмішкою.
(Слідкую, щоб у грі брали участь усі діти.)
Отже, ви посміхнулися, сказали компліменти, значить, ви друзі.  Не забувайте робити компліменти  мамі, татусеві, братикам, сестричкам і всім друзям.
- Сідайте за парти.  Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.
А зараз ми потрапимо на музичну сторінку Країни Емоцій, де  будемо вчитися помічати емоційне забарвлення музики та передавати його в рухах.
6. Фізкультхвилинка «Танок чотирьох  рухів»           
«Танець маленьких утят» - весела, швидка, жвава музика - відповідні рухи.
 «Гей там на горі» - марш. Під бравурний марш діти виконують вільні рухи - притопи і прихлопи, навприсідки, кружаться.
«Пісня Чебурашки» - сумна музика.
- Що ви відчували  під час музики?
- Який у вас настрій?
- Які відчуття  ви переживали? (веселий, бадьорий, святковий, сумний; задоволення, радості, бадьорості)
7 Вправа  на розпізнавання емоцій.    
- А тепер ми потрапимо на сторінку настрою, де ви побачите різні емоції та як вони зображуються. Картинки (ноутбук)
V.  Тренувальні вправи
1.  Етюди «Тренуємо емоції»            
А зараз ми потрапимо на Спортивну сторінку Країни Емоцій, де будемо тренувати свої  емоції, а допомагати будуть нам всі органи відчуття.
Підведіться і станьте в півколо.
Пропоную дітям:
насупитись, як небо перед грозою,
посміхнутись, кіт на сонці;немов би побачивши диво;
позлитись, як людина, яку вдарили;
злякатись, як дитина, яка загубилася в лісі,
заморитись, як мураха, яка притягнула велику муху;
Яка маска вам найбільше сподобалась? Чому? 
2.  Гра-тренінг «Різний настрій»    
- А тепер ваше завдання зобразити руками, мімікою відповідний настрій.
Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м'ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять -
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається -
у кущі ховається.
- Від чого буває весело?
- Від чого сумно? Страшно?
- Коли люди дивуються, сердяться?
- Коли почувають себе винними?
- Коли стомлюються?
- Коли у людини буває хитре обличчя?
3. Складання порад для покращення настрою
- Чи можна покращити свій настрій?
- Ми відправимось на сторінку порад  Країни Емоцій, які допоможуть нам  зберегти своє  здоров’я.
ü Намагатися пригадати щось приємне.
ü Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.
ü Послухати музику.
ü Заспівати, станцювати.
ü Намалювати карикатуру.
ü Умитися - змити поганий настрій.
ü Проспівати своє ім'я в пестливій формі - Наталочка, Натуся.
Головне - переконати себе, що як візьмешся до якоїсь справи, на душі полегшає.
4. Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки»
- Як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути, є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно притисни руки до грудей - це поза стриманої людини.
5. Гра «Кольорове диво»
- Мандруємо далі  і наступна сторінка  – «Кольорова»,а  допоможуть нам мандрувати  чарівні олівці.
За допомогою кольору можна передати свій настрій.
-  Якого кольору може бути гарний настрій, поганий?
Гарний настрій  переливається різними кольорами.
- На що може бути схожим гарний настрій?
(На салют, веселку, квітку, кольорові кульки, сонечко… )
Пофантазуйте, поміркуйте.
Отже, головним помічником у роботі має стати колір.
Кріпимо на дошку
VІ.  Підсумкова бесіда
(Підходжу до кожного, піднімаю його малюнок і пропоную учням здогадатись, який настрій і чому намальований на аркуші)
VІІ.  Підсумок уроку
1. Гра "Пошуки людського скарбу". 
На дошці прикріплено 10 «хмаринок», на яких написані негативні емоції та небажані якості: байдужість, пиха, упертість, злість,розчарування, сум, заздрість, образа, сором, гнів. На «сонячних промінцях» написані «скарби людини»: цікавість, завзяття, скромність, задоволення, усмішка, наснага, радість, доброта, відвертість, щирість, цікавість, довіра, любов.
-         Давайте здекоруємо дошку у прекрасну, позитивну картину.
(Діти перевертають слова, записані на «хмарках», на іншу сторону, тим самим міняють негативні емоції на позитивні, записані на «промінцях сонця»).
На зміну байдужості прийде цікавість, завзяття;
гордість замінить скромність;
впертість поміняє задоволення;
злість розтопить усмішка;
розчарування замінить наснага;
сум переможе радість;
заздрість перемінить доброта;
образу затушить відвертість і щирість;
сором – цікавість; гнів – любов, довіра.
1. Бесіда за змістом уроку.
- Чим запам'ятався вам урок?
2. Аналіз роботи всього класу загалом та окремих дітей зокрема.
- Ось яка у нас сьогодні чудова успішність! Молодці!
"Здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою, над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом". 

«Якщо ви хочете, щоб життя усміхнулось вам, подаруйте йому спочатку свій чудовий настрій» (Бенедикт «Спіноза)

Кажуть, сміх продовжує життя.
Бхагаван Шрі Раджніш стверджує:
«Сміх йде від здоров’я.
Це є якась енергія, що переливається через край.
Тому діти і сміються таким тотальним сміхом.
У нього включається все їх тіло, кожна клітка, кожен нерв».

Вчитель. З усіх емоцій кращі всіх, 
Ті, що породжують в нас сміх.
Сміятися не грішно,
Коли нам дійсно смішно!
Стежинка до здоров’я – сміх,
 
В роботі гарний жде успіх.
І все нам удається,
Коли душа сміється!
Смійся, смійся від душі!
Сміх – відпочинок для душі!



Немає коментарів:

Дописати коментар